When You Come Back to Me Again - Garth Brooks

好久没听到这么好听的音乐了! 

Star Music Radio:

When You Come Back To Me Again  

选自Garth Brooks《Scarecrow》

Garth Brooks,美国乡村音乐歌手,乡村音乐史上一位十分重要的人物,他的唱片创下了乡村音乐的最高记录,而且Garth Brooks的演唱会也是如此。
        不管有多少乡村音乐的纯化论者否定这一现实,Garth Brooks都是乡村音乐史一位十分重要的人物。极具有商业方面的头脑的Garth Brooks在90年代为乡村音乐赢得了一批新的听众,更确切的说是更多的听众。在Brooks之前人们很难想象一位乡村音乐歌手的唱片销量可以达到一百万张。 


歌词大意:

There's a ship out
On the ocean
at the mercy of the sea
一艘小船在大海的庇佑下四处漂泊
It's been tossed about
Lost and broken
Wandering aimlessly
它在迷失和崩溃的边缘漫无目的的徘徊
And God somehow
You know that ship is me
上帝啊,你知道那就是我
'Cause there's a lighthouse
In the harbour
Shining faithfully
Pouring its light out
在那远方的港湾有座灯塔坚定地闪耀
Across the water
For this sinking soul to see
穿过重重波涛为那几近沉沦的灵魂带来光明
That someone out there
Still believes in me
我知道那里还有人信任我
On a prayer, in a song
在祈祷之中 在歌声之间
I hear your voice and
我听到了你的呼唤
It keeps me hanging on
正是它让我坚持向前
Raining down
Against the wind
暴雨不停 狂风不止
I'm reaching out till
We reach the circle's end
我在努力前进 直到我们到达轮回的尽头
When you come Back to me again
当你再次回到我身边
There's a moment
We all come to
愿我们能共同迎来那一时刻
In our own time and
Our own space
来到我们自己的空间和时间
Where all that we've done
We can undo
在那里我们可以挽回所有的行为
If our heart's
In the right place
只要我们的心灵处于正确的位置
On a prayer, in a song
在祈祷之中 在歌声之间
I hear your voice and
我听到了你的呼唤
It keeps me hanging on
正是它让我坚持向前
Raining down
Against the wind
暴雨不停 狂风不止
I'm reaching out till
We reach the circle's end
我在努力前进 直到我们到达轮回的尽头
When you come Back to me again
当你再次回到我身边
Again and again I see
我一次又一次地看见
My yesterday's in front of me
自己的过去就在眼前
Unfolding like a mystery
像展开那神秘的画卷
You're changing all that is
And used to be
是你改变了一切
On a prayer, in a song
在祈祷之中 在歌声之间
I hear your voice and
我听到了你的呼唤
It keeps me hanging on
正是它让我坚持向前
Raining down
Against the wind
暴雨不停 狂风不止
I'm reaching out till
We reach the circle's end
我在努力前进 直到我们到达轮回的尽头
When you come Back to me again
当你再次回到我身边
When you come Back to me again
当你再次回到我身边

  46
评论
热度(46)

© 信者 | Powered by LOFTER